... - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Ellen Oudijk - WaarBenJij.nu ... - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Ellen Oudijk - WaarBenJij.nu

...

Blijf op de hoogte en volg Ellen

04 Maart 2013 | Oeganda, Jinja

De afgelopen twee jaar heb ik in Nederland bijna elke dag heimwee gehad naar Oeganda, en kon ik alleen maar dromen van de dag dat ik eindelijk terug mocht. Nu ben ik eindelijk terug, en loopt het toch allemaal ontzettend anders dan ik had verwacht. Ik had verwacht dat ik het heerlijk zou vinden om terug te zijn, dat ik me vanaf dag 1 weer thuis zou voelen en keek voor ik weg ging al op tegen de dag dat ik terug moest naar Nederland. Nu lijkt die dag heel misschien toch wel eerder te komen dan ik in eerste instantie had verwacht, ik heb namelijk heimwee naar Nederland…

Ik heb altijd vrij stellig gezegd, ik heb vorige keer geen heimwee gehad dus dat zal nu ook niet gebeuren. Hierdoor had ik me er absoluut niet op voorbereid, overvalt het me volledig en komt het misschien wel extra hard binnen. De eerste dagen was ik er van overtuigd dat het allemaal wel weer overging, het slijt wel, ik moet gewoon wennen. Maar die eerste dagen zijn ondertussen al twee weken geleden en het slijt niet, nog niet.. Ik heb nog steeds hoop dat het overgaat en ik hier weer van kan genieten, dat ik weer kan genieten van het land waar ik zo lang van gedroomd heb. Maar er komt een keer een punt waarop ik moet zeggen ‘en nu is het genoeg’, en dit punt komt gevoelsmatig helaas steeds dichterbij, het duurt gewoon al te lang.

De ochtenden zijn het ergst en dan voel ik me echt heel slecht, maar naarmate de dag dat vordert en ik lekker bezig ben ga ik me wel iets beter voelen. Ik denk dan, zo kan ik het wel een half jaar volhouden. Maar ik wil hier niet zijn omdat ik het kan, ik wil hier alleen zijn als ik het wil.. En op deze manier hoeft het van mij even niet.

Het voelt heel dubbel, ga ik mijn droom echt opgeven voor een gevoel, aan de andere kant, als ik me zo voel is het dan nog wel waar ik van gedroomd heb.


Omdat de vrijwilliger waarmee ik in een huisje woonde afgelopen vrijdag vertrokken is naar het Noorden van Oeganda ben ik zaterdag nar Mpumudde verhuist. Op de compound waar ik nu woon wonen nog twee andere Nederlandse vrijwilligers van mijn leeftijd, dit is heel fijn omdat ik het nu even niet zag zitten om alleen in een huisje te wonen.

Ik hou jullie op de hoogte,
Liefs

  • 04 Maart 2013 - 07:07

    Anneke:

    Ha Ellen,
    Jammer, dat de heimwee de kop op steekt. Weet dat wij aan je denken en voor je bidden. Wat je ook beslist het is goed! Gisteren las ik:

    Als achterom kijken
    pijn doet,
    en vooruit kijken
    je bang maakt...
    Kijk dan naast je,
    Ik ben er!

    Dus Ellen, ook jij bent niet alleen. Hij is bij je.
    groetjes familie van der Sar

  • 04 Maart 2013 - 07:11

    Yvon De Jong:

    He meid wat balen joh!! Tussenstopje in nairobi mag ook altijd hoor! Hoop dat je toch je draai snel kan vinden...maar je moet doen waar jij je het fijnst bij voelt, dat is het allerbelangrijkst. Anders hebben zowel jij als de jongeren van het project er niets aan. Succes met kiezen...lastig

  • 04 Maart 2013 - 09:57

    Mirjam Kok:

    Heej meis!

    Wat ontzettend lastig zeg! Ik weet ook gewoon niet wat ik tegen je moet zeggen als bemoedeging...
    Ik wens je Gods liefdevolle zegen toe! Hij is om je heen!

    Heel veel liefs!

  • 04 Maart 2013 - 11:27

    O.Gerard En T.Coby:

    Hoi Ellen, fijn dat je nu met 2 ned. jongeren op de compound woont, dat maakt het misschien wat draaglijker, niet altijd gemakkelijker maar heb je wat steun aan elkaar.We hadden al wat van pa en ma gehoord en denken veel aan je, mogen je zo aan HEM opdragen. HIJ zorgt voor je, daar en hier. Sterkte meisje. EnVeel liefs!

  • 04 Maart 2013 - 16:37

    Oom Teun En Tante Janny:

    Beste Ellen, wat jammer nou dat het nu anders is dan je verwacht had,we denken aan je
    en wensen jou de juiste beslissing toe.
    Liefs uit Monster.


  • 04 Maart 2013 - 17:05

    Maria:

    Ha Ellen, wat ingewikkeld dat het je de terugkeer naar het land van je dromen zo heel anders had voorgesteld. Heel veel sterkte met het nemen van je beslissing en probeer ondertussen toch te genieten van het prachtige Afrika! Hoewel dat voor mij vanaf de bank thuis natuurlijk heel makkelijk is gezegd. Groetjes, Maria

  • 04 Maart 2013 - 17:57

    Anja:

    Hoi Ellen,
    Sterkte hoor meid, we bidden voor je om wijsheid om de juiste beslissing te nemen en wensen je Zijn vrede toe!
    Groetjes fam. Grootendorst

  • 04 Maart 2013 - 22:15

    Fam. Havenaar:

    Hoi Ellen,
    Mooi en eerlijk dat je er zo open over schrijft, weet dat we aan je denken en ook dit bij onze Vader voorleggen. Sterkte in alles en we hopen dat je nog een goede tijd mag hebben in Oeganda. We bidden je alle wijsheid toe die nodig is om een de juiste beslissing te nemen. "Leer mij Uw weg"
    Hartelijke groet, Kars, Arte, Mieke en Jan

  • 08 Maart 2013 - 21:39

    Rein En Wil :

    Hoi Ellen,
    Heel veel sterkte toegewenst we hopen dat je snel duidelijkheid gaat krijgen over de weg die moet gaan, we zullen voor je bidden.
    Hartelijke groeten,
    Rein en Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Jinja

Eindelijk terug!

Eindelijk terug ...

Recente Reisverslagen:

14 September 2013

Alsof het niets was..

05 Augustus 2013

I'll be back

28 Juli 2013

De glimlach van Fred

20 Juli 2013

Beautiful Uganda

13 Juli 2013

Begin van het einde
Ellen

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 65975

Voorgaande reizen:

27 April 2017 - 24 Mei 2017

Een nieuw avontuur

09 Februari 2013 - 05 Augustus 2013

Eindelijk terug!

03 November 2010 - 03 Mei 2011

Mijn reis naar Uganda

Landen bezocht: