O ja - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Ellen Oudijk - WaarBenJij.nu O ja - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Ellen Oudijk - WaarBenJij.nu

O ja

Door: Ellen Oudijk

Blijf op de hoogte en volg Ellen

11 Februari 2013 | Oeganda, Jinja

Na een goede maar vermoeiende reis ben ik zaterdagavond half 12 lokale tijd aangekomen op Entebbe. Gelukkig ging alles vrij makkelijk, geen moeilijke vragen over mijn visum, allebei mijn koffers waren er en ook mijn driver stond klaar. Eenmaal in het guesthouse eigenlijk gelijk gaan slapen. Al moest ik wel weer even wennen aan mijn kamergenootjes Gerrit de gekko en Karel de Kakkerlak, vooral Karel...

De volgende ochtend werd ik opgehaald door Edward, een bekende van Paul en Willem die dezelde dag ook naar Jinja ging. Vanaf Entebbe is het ongeveer twee uur rijden naar Bukaya. Bukaya is het dorpje waar ik vorig jaar ook woonde en waar Paul en Willem nu ook wonen. Naarmate we dichterbij Jinja kwamen ging ik steeds meer herkennen, wat toch wel erg leuk was.

Het is heerlijk om weer terug te zijn. De chappattiebakker herkende me nog en vroeg waar ik al die tijd was geweest en ook de bodadriver in town sprong praktisch van zijn boda toen hij me zag...

Verder heb ik op het moment vooral een boel o ja momenten. O ja, het is hier echt warm, o ja, iedereen kijkt hier naar me, O ja, kinderen buigen voor me, O ja, de uitlaatpijp van de boda is heet (au) O ja, als ik hier mijn handen was komt er oranje water vanaf enz enz enz...

Behalve dat er overal nieuwe huizen staan, de chapattiebakker nu samosas bakt en dat mijn favorite restaurantje gesloten is, is er eigenlijk niet zoveel veranderd. Dat is wel een soort van geruststellend, het is nog zoals ik me het herinnerde...

Ik logeer nu nog bij Paul en Willem maar hoop binnenkort naar een huisje in Jinja te verhuizen. Daarnaast hoop ik morgen of overmorgen Home Sweet Home te bezoeken, nu ik er zo dichtbij ben merk ik toch dat ik wel weer heel veel zin heb om ze allemaal weer te zien:)

Ik kan nog geen foto's toevoegen om de simpele reden dat ik nog geen foto's heb gemaakt... Ik geniet van alles wat ik zie, maar het is niet meer zo nieuw als vorig jaar. Dus misschien foto's bij het volgende verslagje, en misschien ook wel niet...

liefs Ellen

  • 11 Februari 2013 - 12:43

    Hans:

    Nou dat klinkt allemaal weer goed! Veel succes met wennen.

  • 11 Februari 2013 - 13:52

    Moeders:

    Heerlijk voor je al die herkenbare dingen.
    In gedachten zien we je rond lopen.
    Wat zal het heerlijk zijn om al die blijde kinderbekjes weer te zien.
    Geniet ervan meidje.
    tot gauw

  • 11 Februari 2013 - 15:55

    Ds. Marco Batenburg:

    Fijn dat je veilig bent aangekomen en dat het weer zo vertrouwd voelt. Geniet ervan!

  • 11 Februari 2013 - 17:04

    T. Coby-o. Gerard:

    leuk om je berichtjes weer te lezen,fijn dat je een goede reis gehad hebt.
    En zo leuk als de mensen weer blij zijn dat ze je weer zien,dan voel je
    je zo welkom. We hopen dat je een goede tijd krijgt daar.
    Groeten vanuit Monster,

  • 11 Februari 2013 - 19:50

    Fam. Havenaar:

    Hoi Ellen,
    Heel veel plezier en Gods zegen bij alles wat je doet. Mooi om te lezen "eindelijk terug" we begrijpen iets van wat je bedoeld. Het ga je goed en we houden je blog in de gaten. Greetzz.

  • 11 Februari 2013 - 21:33

    Wijnant:

    Geef Lydia een hele dikke lieve knuffel van mij oke? have fun

  • 11 Februari 2013 - 21:33

    Wijnant:

    Geef Lydia een hele dikke lieve knuffel van mij oke? have fun

  • 11 Februari 2013 - 21:34

    Wijnant:

    Geef Lydia een hele dikke lieve knuffel van mij oke? have fun

  • 11 Februari 2013 - 21:34

    Wijnant:

    Geef Lydia een hele dikke lieve knuffel van mij oke? have fun




  • 11 Februari 2013 - 21:44

    A&C:

    Oh ja, hier is het echt koud.
    Maar goed te lezen. Gelukkig valt het niet tegen (dat het zou sneeuwen ofzo, of dat er iets meer kareltjes waren dan je aankon).

    Nou we skypen he. Groet.

  • 12 Februari 2013 - 08:05

    Daphne :

    Hey, nou volgens mij is het wel duidelijk dat je Lydia een knuffel moet geven van wijnant. Maar ik kijk weer helemaal uit naar je verhalen. Ook al ken ik je persoonlijk niet. Doe Susan en otim de gr's van mij en ik wens je heel veel plezier deze ervaring.
    Daphne

  • 12 Februari 2013 - 11:56

    Hans Ramp:

    He Ellen,
    Heb je afscheids high-tea toch gemist. Berlijn was zwaar ok .Maar edoch we hadden al afscheid genomen.
    Anyway. Leuk dat we je hier kunnen volgen. Ook leuk dat je je weer snel thuis voelde ondanks je huisgenootjes. Ik ben reuze benieuwd hoe het je allemaal vergaat en hou je in de gaten haha. Als je maar wel terug komt he?
    Wees blij met de warmte, hier zitten we weer met wintertenen.
    Groetjes en succes daar.
    Hans

  • 13 Februari 2013 - 05:01

    Wijnant:

    bleef hangen blijkbaar haha
    maar zoveel mag je haar er wel geven!
    have fun en doe iedereen de groeten van me
    X

  • 15 Februari 2013 - 19:08

    O.karel En T.nel:

    hoi Ellen,
    Fijn dat je zo blij ontvangen bent, wat voel je je dan welkom he.
    Een hele goede tijd toegewenst en wij blijven op de hoogte op je web.
    groetjes uit Honselersdijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Jinja

Eindelijk terug!

Eindelijk terug ...

Recente Reisverslagen:

14 September 2013

Alsof het niets was..

05 Augustus 2013

I'll be back

28 Juli 2013

De glimlach van Fred

20 Juli 2013

Beautiful Uganda

13 Juli 2013

Begin van het einde
Ellen

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 65951

Voorgaande reizen:

27 April 2017 - 24 Mei 2017

Een nieuw avontuur

09 Februari 2013 - 05 Augustus 2013

Eindelijk terug!

03 November 2010 - 03 Mei 2011

Mijn reis naar Uganda

Landen bezocht: