Hagel in Uganda!! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Ellen Oudijk - WaarBenJij.nu Hagel in Uganda!! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Ellen Oudijk - WaarBenJij.nu

Hagel in Uganda!!

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

24 December 2010 | Oeganda, Kampala

Momenteel zit ik met 4 van onze meiden in de beautysalon om hun haar te laten doen voor kerst. We waren hier om half 8 en hebben tot 9 uur moeten wachten tot de kapster er eindelijk was:)
Maar goed, ze zullen er vast prachtig uitzien straks, met vlechtjes en kraaltjes e.d. Tijdens het wachten zal ik even snel een reisverslagje schrijven, dat is al weer een tijdje terug namelijk.
Ik had het eerder deze dagen willen doen maar de stroom is al 2 dagen weg en mn accu was dus leeg. Maar gelukkig heeft de kapper wel stroom.

Morgen is het Kerst… en behalve dat er een kalkoen in de tuin loopt en er een kerstboom in de huiskamer staat merk ik er hier eigenlijk weinig van. Dit komt uiteraard gedeeltelijk door het weer, dat over het algemeen warm is maar soms ook uiterst vreemd kan zijn. Gisteren hadden we namelijk hagel!! Ja, ik moest ook even 3 keer kijken voor ik het echt zeker wist… hagel in Uganda! Maar goed, er word hier niet echt naar kerst toegeleefd, geen kerstliedjes op de radio geen kerstfilms op tv en geen adventszondagen in de kerk. Al met al is het morgen voor mij ‘ineens’ kerst. Toch heb ik er wel zin in, kijken hoe het hier gaat. Aan de andere kant zal ik kerst thuis ook wel een beetje missen, het samen zijn met de familie. Maar goed, we maken er hier met z’n alle gewoon een TOP kerst van.

Verder ben ik afgelopen week nog even langs de kliniek geweest omdat ik uitslag had op mn voeten, wat in NL al begonnen was. Uitslag, ringworm. Een schimmel infectie van de huid. Nu moet in een maand lang medicijnen slikken en als het goed is ben ik er dan vanaf. Ik heb er verder geen last van gelukkig. Als ik in NL was gebleven had ik het ook gekregen. Alleen een maand medicijnen slikken is wel weer een beetje jammer…

Vorige week ben ik met Wijnand en 3 mensen uit Belgie naar Muschison falls geweest. Een prachtig wildpark met als hoogte punt de watervallen. De boottocht naar de watervallen was prachtig! Heel veel nijlpaarden, krokodillen en prachtig gekleurde vogels. De waterval stelde in mijn ogen weinig voor. De dag erna zijn we naar de bovenkant van de watervallen geweest, dit was wel ontzettend mooi! Wat een kracht zit erachter als dat water naar beneden stort! Verder in het park veel giraffen en buffels gezien, ook wel olifanten maar die bleven op veilige afstand. Het was heel erg leuk om deze dieren van zo dichtbij te zien. Met deze 3 belgische mensen ga ik in februarie 2 weken door Oeganda reizen. We gaan naar de berggorilla’s en naar nog een aantal wildparken. Het is leuk om daar naar uit te kunnen kijken, zeker nu Wijnand over 2 weken naar huis gaat.

Ik heb op ons tripje naar Muschison ook geitenvlees gegeten.. en ik kan jullie vertellen dat het erg lekker is. Vanmiddag word de kalkoen en de kippen geslacht. Ze willen heel graag dat ik een kip slacht maar ik ben nog in dubio… Ik ben in Uganda en kinderen doen het hier al vanaf een jaar of 8. Toch vind ik het ergens ook wel eng. Kortom, volgende keer zullen jullie horen wat er met de kip gebeurt is en of dat ik er nachtmerries van het gekregen…

Ik wens iedereen uiteraard hele fijne feestdagen en een fantastisch Nieuwjaar toe!!
Tot in het nieuwe jaar, groetjes Ellen..

  • 24 December 2010 - 07:38

    Maaike:

    hey ellen

    leuk te horen en te zien dat je t zo na je zin hebt! Ik wens je hele fijne dagen! en een super tof 2011! Tot in Kenia

    liefs maaike

  • 24 December 2010 - 08:10

    Maria:

    Hé Ellen,
    Wat leuk om je verslag weer te lezen! En ook om de foto's te zien van al die wilde dieren.
    Zit je eigen haar nog steeds in de vlechtjes?
    Hele fijne kerstdagen met de kinders daar en een goed 2011!
    Groetjes, Maria

  • 24 December 2010 - 10:14

    Janneke En Fam.:

    Dat is weer een leuk berichtje, geeft echt een beeld waar je mee bezig bent.We wensen je fijne dagen daar en benieuwd wat ze met oud en nieuw doen?
    groetjes
    buren van 104

  • 25 December 2010 - 13:01

    Josje V/d Boogerd:

    Hoi Ellen,

    Gisteren was ik even bij Activisie op de koffie en hoorde ik van Esther dat je helemaal in Oeganda zit! Ik heb gelijk even 'gegoogled' naar je en vond deze site. Super om je verhalen te lezen en wat een prachtig avontuur.

    Voor nu hele fijne kerst (in de zon..!) en alvast alle goeds voor in 2011.

    Liefs, Josje

  • 25 December 2010 - 20:54

    Lisan:

    Leuk je verslag weer te lezen ;)
    En? De kip nog geslacht?? Lijkt me niet echt een lekker werkje! Fijne dagen he! geniet ervan! x

  • 27 December 2010 - 15:00

    T. COBY:

    Hoi Ellen
    Het is weer leuk om je berichtje te lezen, we hadden al een kleine uitleg gehad van je pa en ma, op zijn verjaardag.En je foto's zijn erg mooi.
    Ondertussen zijn de kerstdagen alweer voorbij, maar we willen je vanuit Monster een heel goed en gezond nieuwjaar toewensen.
    gr. van ons 3.

  • 31 December 2010 - 13:53

    Maurice:

    Je bent lekker aan het genieten:) Mooi zo! Zeker blijven doen dit soort tripjes:)

    Ellen een goede jaarwisseling, 't allerbeste voor 2011 en Gods zegen! x

  • 03 Januari 2011 - 19:40

    Daphne:

    Hey Ellen

    Je kent me niet maar ik heb van 2 dec 2009 tot juni 2010 in HSH gewerkt als vrijwilliger. Ik heb me aangemeld om je te volgen. heb net even al je verhalen gelezen wat ontzettend leuk allemaal om zo weer te lezen. Wijnant die doet het helaas niet ook al mailen we dan wel. toch anders...jammer om te lezen dat de kinderen de fietsen voor Sinterklaar hebben gekregen. Heb er zoveel moeite voor gedaan om die in Uganda te krijgen. Heb ze gesponsord gekregen van de fietswinkel in Meijel maar was even vergeten hoe ze daar konden komen. Helaas zijn ze pas in april met de boot aangekomen en heb ik ze niet kunnen geven. Maar om nu te lezen dat ze die van de Sint hebben gekregen vind ik erg jammer.

    Maar ik ga je zeker volgen! gelukkig loop ik nog niet zo ver achter! Ik wens je een hele leuke tijd!

    Daphne

  • 03 Januari 2011 - 20:41

    Rein En Wil:

    Ha Ellen,
    Leuk dat we weer wat van je hebben kunnen lezen. Wij wensen je een gezegend en gezond 2011 toe en hopen dat je nog een fijen tijd mag hebben.
    Hartelijke groetjes,
    Rein en Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 65982

Voorgaande reizen:

27 April 2017 - 24 Mei 2017

Een nieuw avontuur

09 Februari 2013 - 05 Augustus 2013

Eindelijk terug!

03 November 2010 - 03 Mei 2011

Mijn reis naar Uganda

Landen bezocht: