Korte Update! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Ellen Oudijk - WaarBenJij.nu Korte Update! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Ellen Oudijk - WaarBenJij.nu

Korte Update!

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

21 November 2010 | Oeganda, Kampala

De berichtjes die ik tot nu toe heb geschreven waren overwegend positief, helaas deze keer niet.
Ik heb vanmorgen naar de kliniek geweest omdat ik koorts had, ze hebben me in Nederland altijd verteld: Koorts is Malaria tot het tegendeel is bewezen! Toch voor de zekerheid maar even testen dus. Helaas werd het tegendeel niet bewezen… Er is bloed geprikt en 10 minuten later konden ze me vertellen dat ik Malaria heb. Ik heb medicatie mee gekregen, en verder is het veel drinken en rust houden. Dus daar gaan we maar aan beginnen. Eigenlijk voel ik me nu prima, ik voel dat ik koorts heb maar verder ben ik nog niet ziek, ik ben dus erg benieuwd wat me te wachten staat.


Bovenstaande stukje schreef ik toen ik net bij de kliniek vandaan kwam, en ik behoorlijk baalde. Later kwam Susan naar me toe en zei dat ze twijfelde of ik Malaria had. Ze schijnen regelmatig tegen blanke te zeggen dat ze Malaria hebben puur om medicatie te verkopen. Daarnaast voelde ik me nog redelijk goed en heeft malaria een incubatietijd van 14 dagen terwijl ik hier pas 16 dagen ben, kleine kans dus. Susan had eigenlijk een tweede test bij een ander ziekenhuis willen laten doen, maar dat ging niet meer omdat ik de medicijnen al had ingenomen, pech dus.

Om heel eerlijk te zijn denk ik zelf toch dat het malaria is. Zolang als mijn paracetamol werkt voel ik me redelijk goed. Maar zodra deze is uitgewerkt heb ik veel hoofdpijn en spierpijn, samen met koorts zijn dat de symptomen van Malaria. Ik heb om 7 uur mijn medicijnen incl. paracetamol genomen, en voel de hoofdpijn en spierpijn al weer wat wegtrekken, alleen de koorts niet, die blijft.

Dit was het wel zoon beetje, ik hoop dat mijn volgende berichtje weer wat positiever is.

Groetjes Ellen

  • 21 November 2010 - 18:14

    Nel:

    hoi Ellen,

    Dit is erg naar zeg veel sterkte en pas goed op Veenman

  • 22 November 2010 - 14:00

    Familie Zijderhand:

    Hoi Ellen,

    Ook wij lezen je verhaaltjes over Uganda en willen je via deze weg beterschap toewensen. Hopelijk is het geen malaria en knap je gauw weer op.

    Hartelijke groeten,
    Familie Zijderhand

  • 22 November 2010 - 17:37

    Maaike:

    Hey ellen

    Dat is niet zo goed nieuws en zo snel al....
    Ik hoop dat je,je al wat beter voelt!
    Zorg goed voor jezelf!

    BETERSCHAP!!!!

    liefs maaike

  • 22 November 2010 - 19:03

    Rein En Wil:

    Hoi Ellen,
    Gisteren hoorde we al van Corine dat je ziek was en nu lezen we je verslag. Vervelend dat je dit nu overkomt. Veel sterkte en beterschap gewenst van Rein en Wil

  • 23 November 2010 - 17:59

    O.Karel En T.Nel:

    Lieve Ellen,
    Wat vervelend dat je nu ziek bent,
    Wij hopen en bidden dat de middelen
    gezegend mogen worden, en wensen
    jou van harte beterschap.
    Veel liefs van O.Karel en T.Nel

  • 23 November 2010 - 20:55

    Heleen Zandbergen:

    Hoi Ellen,

    Leuk om op de hoogte te blijven van je belevenissen!
    Beterschap hoor, ik hoop dat je snel weer opknapt.

  • 25 November 2010 - 11:11

    Rens:

    Hey El,
    ik schrik wel een beetje van je berichtje! Wat een gedoe zeg!
    Had je nou toch maar die malaria pillen genomen... Haha!
    Hopelijk knap je snel op! Beterschap!
    En ik kan niet wachten op een positiever verhaaltje, hihi!

    Liefs,
    Rens

  • 03 December 2010 - 18:30

    T.Coby,o.Gerard.:

    hoi Ellen ,wat leuk om je berichtjes te lezen. Maar het is minder leuk dat je nu ziek bent.We hopen dat je goed mag reageren op de medicijnen zodat je toch weer verder kunt. Hart.groeten van ons 3.

  • 06 December 2010 - 18:46

    Lisanne:

    Bale Ell!
    Sterkte ermee!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 65963

Voorgaande reizen:

27 April 2017 - 24 Mei 2017

Een nieuw avontuur

09 Februari 2013 - 05 Augustus 2013

Eindelijk terug!

03 November 2010 - 03 Mei 2011

Mijn reis naar Uganda

Landen bezocht: