Al weer twee weken weg - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Ellen Oudijk - WaarBenJij.nu Al weer twee weken weg - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Ellen Oudijk - WaarBenJij.nu

Al weer twee weken weg

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

19 November 2010 | Oeganda, Kampala

Terwijl het bij jullie kouder word, word het bij mij langzamerhand warmer. Het regenseizoen loopt tegen zijn einde en December schijnt de warmste maand van het jaar te zijn, ik ben benieuwd. Eigenlijk valt de hitte me tot nu toe mee, na een regenbui is het zelfs fris! Maar de ventilator op mijn kamer is vaak ’s avonds toch wel prettig. Ik wens jullie veel sterkte met de kou, en ik hoop dat als ik in mei terug kom, het weer op begint te warmen in ons kikkerlandje.

Terwijl ik dit typ is er gelukkig stroom, en ondertussen begin ik dat bijna als bijzonder te zien. Het gebeurd zeer regelmatig dat er geen stroom is, en voor overdag is dat geen probleem. Maar ’s avonds is het toch wel lastig, ook omdat er buiten geen straatverlichting is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het soms wel erg vervelend vind geen stroom, omdat ik vaak ’s avonds wel op mijn kamer ben, zit in daar in het donker en in de hitte omdat mijn ventilator het dan ook niet doet.

Gisteren heb ik mijn eerste nachtdienst gehad, eigenlijk is daar speciaal iemand voor maar die heeft vakantie. In principe liep alles goed en is er niemand wakker geworden ’s nachts, en viel iedereen vrij vlot in slaap, behalve ik, ik heb werkelijk de hele nacht wakker gelegen, dat word dus vroeg slapen vanavond.

Begin deze week heb ik twee gasten ontvangen, genaamd mister en missis Freckles. Dit worden de twee nieuwe katten van het weeshuis. Maar omdat katten terug lopen naar hun oude huis, logeren ze eerst een weekje in mijn kamer. Best gezellig want het zijn ontzettend lieve katten, ook tegenover de kinderen. Het 1 lapjeskat en 1 witte kat, wat erg leuk is is dat de witte kat 1 blauw en 1 bruin ook heeft. Tegenwoordig sluit ik ze ’s avonds op in mijn badkamer omdat ze de boel ’s nachts afbreken en mijn muskietennet slopen.

Van de week zijn we met de kinderen wezen picknicken in Mabira Forest. Toen we vertrokken vonden de medewerkers dat we moesten betalen, terwijl dit normaal gratis was. Tijdens de discussie van wel of niet betalen, hebben ze ons nummerbord er afgesloopt, waardoor we uiteindelijk dus wel moesten betalen..

Verder heb ik het hier nog steeds erg naar mijn zin, en ik merk dat de kinderen meer aan me gewend raken. Ik vind het een beetje lastig om te bedenken wat jullie graag willen weten, als jullie dus specifieke vragen hebben: laat even een berichtje achter!

Groetjes Ellen

  • 19 November 2010 - 14:26

    Maurice:

    Heeey, leuk om weer wat van je te horen =). De tijd vliegt, alweer 2 weken weg, terwijl t voor mn gevoel toch een stuk korter geleden is. Al ontwend aan NL en totaal gewend aan Uganda?
    Spreekj x

  • 20 November 2010 - 21:31

    ).Karel En T.Nel:

    Leuk dat we steeds iets van je horen,
    maar hoeveel graden is het daar nu?
    Fijn dat je het erg naar je zin hebt.
    Erg vervelend dat de stroom zoveel uitvalt, dan mis je ook je ventilator.
    Wij wensen je heel veel naaste liefde
    voor de kindertjes.
    en liefs van ons beiden groetjes
    Oom Karel en Tante Nel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 65955

Voorgaande reizen:

27 April 2017 - 24 Mei 2017

Een nieuw avontuur

09 Februari 2013 - 05 Augustus 2013

Eindelijk terug!

03 November 2010 - 03 Mei 2011

Mijn reis naar Uganda

Landen bezocht: