Eerste werkdag - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Ellen Oudijk - WaarBenJij.nu Eerste werkdag - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Ellen Oudijk - WaarBenJij.nu

Eerste werkdag

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

11 November 2010 | Oeganda, Kampala



Vandaag was mijn eerste werkdag, een halve dag gelukkig wat het was vreselijk heet vandaag.
Als ontbijt kregen we Porrage(?) maïsmeel aangemaakt met water en een boel suiker. Het lijkt in mijn ogen een beetje op zoete behangerslijm, even wennen dus. Verder word hier veel bruine bonen gegeten. Bijvoorbeeld bruine bonen met Casave, dit is een beetje een plakkerig geheel maar best lekker. Of bruine bonen met Poscho, wat ook een soort gestampte mais is, het lijkt uitelijk een beetje op te lang gekookte en erg plakkerige rijst, vind het persoonlijk niet zo lekker. Wat ik van de week ook heb gegeten is Matoke, gekookte en gestampte banaan met wat verschillende soorten groente erbij.

Het werken verder ging prima, al heb ik nog niet echt natuurlijk overwicht. Merk heel erg dat de kinderen nog aan het kijken zijn waar mijn grenzen liggen, komt vanzelf goed:) Ik heb nu vanaf dinsdag internet op mijn kamer en dat is wel erg fijn. Ik hoef niet naar internetcafé’s maar kan gewoon vanaf mijn bed met mijn vrienden en familie msn’en e.d. Ben ik erg blij mee!

Omdat je zoveel nieuwe dingen ziet en doet, voelt het alsof ik hier al veel langer zit als een week. Het voelt nog steeds goed om hier te zijn. De lokale medewerkers zijn vriendelijke mensen, en ik kan het goed vinden met Wijnand de andere vrijwilliger. Woensdag heeft Wijnand me Jinja laten ziet, een veel leuker stadje dan Kampala waar ik de eerste dagen was. Jinja is één van de grotere steden van Uganda, maar heeft nog steeds maar twee winkelstraten. We hebben hier gegeten wat toeristische ingestelde restaurantjes, het is fijn om te weten dat als de bruine bonen m’n neus uit komen ik hier gewoon patat of spagettie kan bestellen.

Terwijl ik dit typ is de hitte van vandaag om geslagen in een onweersbui, en zie ik de lokale medewerkers in dikke truien en vesten lopen. Dat is grappig want ik kan me nog steeds niet voorstellen dat ik zoiets ga dragen hier..

Voor degene die eventueel een kaartje willen sturen:
Postadres weeshuis
HSH Suzan den Hertog
PO Box 813
Jinja
Uganda
Africa

Zet wel even ergens, t.n.v. Ellen Oudijk.

Groetjes vanuit de Pearl of Africa!(het is hier zoo mooi)

  • 14 November 2010 - 22:27

    Christine Ten Brinke:

    He Ellen,

    ik zag op de site van homesweethome dat je als vrijwilliger heen ging. Precies een jaar geleden zat ik daar ook!:-) Dus ben ik ga je wel ff volgen! Heel veel plezier daar hè!! En geef de kids ff een hele dikke knuffel van mij!

    Groetjes Christine

  • 16 November 2010 - 15:06

    Anja Visser:

    Hoi Ellen,

    Inderdaad nog niet lang weg maar dan al zoveel dingen beleefd en meegemaakt.
    Geniet er van, en weet dat de HEERE overal met je meegaat.
    Lieve groet anja

  • 16 November 2010 - 20:43

    Rein En Wil :

    Hoi Ellen,
    Leuk om iets van je belevenissen te lezen. We blijven je berichten volgen. Een goede tijd toegewenst.
    Groetjes Rein en Wil

  • 17 November 2010 - 21:53

    Renske:

    Ohh El,
    wat ontzettend gaaf dat je het zo naar je zin heb tot nu toe.
    Ik denk vaak aan je!

    Geniet er lekker van & ik blijf je lekker volgen :)

    Bless!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 65962

Voorgaande reizen:

27 April 2017 - 24 Mei 2017

Een nieuw avontuur

09 Februari 2013 - 05 Augustus 2013

Eindelijk terug!

03 November 2010 - 03 Mei 2011

Mijn reis naar Uganda

Landen bezocht: