Welcome to the Pearl of Africa - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Ellen Oudijk - WaarBenJij.nu Welcome to the Pearl of Africa - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Ellen Oudijk - WaarBenJij.nu

Welcome to the Pearl of Africa

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

09 November 2010 | Oeganda, Kampala

Dit is het eerste wat ik zag toen ik lande op Entebbe Airport. Ze liegen niet als ze zeggen dat Entebbe zo goed als in het Victoriameer ligt, ik denk dat onze landingsbaan misschien 150 meter van het meer af lag. Al was het lastig schatten in het donker.
De vlucht is prima verlopen en eigenlijk is het wachten me meegevallen:) Ik heb 1 tas bij een baggage storage opgeslagen zodat ik daar niet op hoefde te letten. Verder heb ik dankzij Maus een paar leuke filmpjes kunnen kijken;) Wat wel jammer was dat er in de buurt slechts 1 werkend en onbezet stopcontact zat, in de WC… Zodat ik noodgedwongen een uurtje op het toilet heb doorgebracht om mijn labtop op te laden.. En toen ik na 15 uur wachten eindelijk in het Vliegtuig naar Entebbe zat, zat ik naast een vrouw die maar bleef kletsen, terwijl ik persoonlijk graag een dutje wilde doen. Gelukkig hield ze haar mond toen de TV schermpjes aangingen en ze films kon kijken..

Op het vliegveld werd ik opgehaald door Suzan en Otim, de oprichtster van het weeshuis en haar Ugandese man. Het zijn aardige mensen dus volgens mij komt het wel goed:)
We zijn naar een Backpackers hotel gereden en hebben daar heerlijk gekampeerd.
We hebben de botanische tuin van Entebbe bekeken, de film Tarzan is hier opgenomen. Hier ook de eerste apen gezien. We hebben de dagen erna in Kampala, de hoofdstad, bij de familie van Zenon geslapen. Twee verschillende kerken bezocht, die voor mij moeilijk te volgen waren vanwege het afrikaanse engels.

Veel met het openbaar vervoer gereisd afgelopen twee dagen. Het openbaar vervoer is ontzettend leuk, voor de Boda Boda, of te wel de brommertaxi. Het is ongelofelijk wat ze daar allemaal op vervoeren. Want als er twee mensen op zitten, past er nog gemakkelijk een twee persoons bed bij!
Ook heb je de Matatu, een soort busje waar je bij ons met ongeveer 10 mensen in zou kunnen… Op een wonderlijke manier passen er in Uganda wel 18 in!

De natuur in Uganda is prachtig, alles is groen en levendig. Overal bananenbomen, mangobomen en bomen met prachtige gekleurde bloemen. Zodra ik foto’s heb zal ik deze plaatsen.

Vandaag(zondagavond) heb ik voor het eerst de kinderen ontmoet, wat een schatjes! Tot woensdag heb ik vrij en daarna ga ik echt aan het werk, ik zal eens kijken of ik het dan nog steeds schatjes vind…

Eigenlijk wil ik nog zoveel met jullie delen, maar dan word dit stukje wel heel lang, dus ik zal wat voor de volgende keer bewaren. Ik heb tot nu toe geen internet gehad, dus vandaar dat ik nu pas wat plaats:)

Tot nu toe voelt het allemaal een beetje als vakantie, maar dat gaat vast vanzelf over. Ik heb er vertrouwen in dat ik een fantastische 6 maanden tegemoet ga.

Groetjes Ellen,

  • 09 November 2010 - 17:46

    Jessica:

    Ha Ellen!
    Nog twee maanden en dan komen wij aan! Ongeveer aan de overkant van waar jij zit..;)
    Veel plezier en misschien tot ziens!

    Groetjes Jessica.

  • 09 November 2010 - 18:19

    Nel:

    dag Ellen,

    Erg leuk om je verslagje te lezen. Fijn dat je een goede reis hebt gehad.
    Ik herken veel uit je verhaal van Maria die is ook in Oeganda geweest. Een goede tijd verder.
    Nel Veenman


  • 09 November 2010 - 18:39

    Maria:

    Hej Ellen,
    Super leuk om te lezen. En zo fijn voor je dat je internet hebt! Dat maakt communicatie met Nederland heel wat makkelijker. Enjoy Africa!
    Groetjes, Maria

  • 09 November 2010 - 20:49

    Lisanne:

    Klinkt allemaal erg goed/leuk Ell! (en ook herkenbaar!)
    Geniet er van! x

  • 10 November 2010 - 07:36

    Hans Trienekens:

    Hoi Ellen, ;euk om te lezen dat je goed bent aangekomen en al meteen kunt genieten van Oeganda.Fijn dat je ook meteen opgehaald werd. Doe je de groeten aan Suzan, zij is ooit via ons begonnen aan haar Afrika-avontuur. Goede tijd daar en ik volg met plezier je verhalen. Groeten, Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 65969

Voorgaande reizen:

27 April 2017 - 24 Mei 2017

Een nieuw avontuur

09 Februari 2013 - 05 Augustus 2013

Eindelijk terug!

03 November 2010 - 03 Mei 2011

Mijn reis naar Uganda

Landen bezocht: