Vakantie! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Ellen Oudijk - WaarBenJij.nu Vakantie! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Ellen Oudijk - WaarBenJij.nu

Vakantie!

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

18 Februari 2011 | Oeganda, Kampala

Eind januari hebben we een nieuw meisje mogen verwelkomen in Home Sweet Home. Ze heet Winnie en is 9 of 10 jaar oud. Winnie komt uit een klein dorpje en is daar door haar ouders achter gelaten bij een oude vrouw. Deze vrouw is ondertussen in de 80 en kan amper voor zichzelf zorgen laat staan voor Winnie. Winnie is lichamelijk en geestelijk gehandicapt, ze kan niet praten en niet lopen. Haar handicap is te vergelijken met die van Opio, 1 van onze andere kinderen. Ze leefde in dat dorpje in hele slechte omstandigheden, ze sliep op de grond en kreeg nauwelijks te eten. Het laatste jaar waren er 2 engelse vrouwen die via een outreach programma al een beetje voor Winnie zorgde, zei hebben haar uit eindelijk bij Home Sweet Home gebracht. Winnie is een lief meisje die van alle aandacht geniet, ze ziet er al een stuk beter uit dan toen ze bij ons aankwam.

Ondertussen zit in dit te typen met uitzicht op Lake Bunyoni. Eergisteren is mijn vakantie begonnen, we hebben gister eerst in Lake Mburo geslapen. Het kleinste nationaal park van Oeganda, maar tevens het enige park waar er zebra’s zijn. We ’s ochtends de walkingsafari gedaan, heel veel zebra’s gezien. Verder veel impala’s, waterbokken gezien. Ook wat buffels en nijlpaarden, het was een prachtig gezicht, hele kuddes zebra’s voor de opgaande zon:)

Zondag is het hoogte punt van onze reis, de berggorilla’s! Er leven nog ongeveer 800 berggorilla’s op de hele wereld. Zondag gaan wij met een ranger het regenwoud in opzoek naar een familie berggorilla’s, we hebben er zin in!

Hier gaat verder alles prima. Vandaag zijn hier de presidentsverkiezingen is Oeganda, maar als er problemen komen zullen deze zeer waarschijnlijk in Kampala plaatsvinden. Ik maak me dus verder ook niet zo veel zorgen. Natuurlijk moeten we hier ook wel alert zijn en drukbezochte plaatsen e.d. vermijden.

Vorige week ben ik met Suzan en Otim naar Kampala geweest. Vanuit Nederland heb ik 350 euro mee gekregen om wat moois voor de kinderen te kopen. Iedereen die hier aan mee hebben gewerkt, ontzettend bedankt! We hebben een leuke 3wieler, 2 skateboards en een 2 pits gastel gekocht. Er is nog een behoorlijk bedrag over waar we waarschijnlijk een grasmaaier van gaan kopen. I.v.m. de slangen is het hier belangrijk dat het gras kort is. De kinderen zijn ontzettend blij met de spullen!!

Ik zal binnenkort een keer een foto update plaatsen van alle mooie dieren die ik heb gezien, en nog ga zien. Op 4 maart hoop ik weer terug te zijn in Jinja, om op 8 maart mijn ouders op te halen in Entebbe.

Tot de volgende keer!
Ellen

  • 18 Februari 2011 - 08:06

    Anneke:

    Hmmm.. mn jaloersheid speelt een beetje op maar verder gun ik het je van harte. =) Enjoy! X

  • 18 Februari 2011 - 10:38

    Maria:

    Ha Ellen,
    Leuk om weer een verhaal van je te lezen! Alle goeds verder en geniet van je vakantie!
    Groetjes,
    Maria

  • 20 Februari 2011 - 16:53

    Renske:

    Hee El,

    Ik kan niet wachten op de foto's!
    Ik hoop dat de kinderen je zullen herinneren als een geweldige meid, want dát ben je!

    Gods zegen :)

    Liefs,
    Rens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 65981

Voorgaande reizen:

27 April 2017 - 24 Mei 2017

Een nieuw avontuur

09 Februari 2013 - 05 Augustus 2013

Eindelijk terug!

03 November 2010 - 03 Mei 2011

Mijn reis naar Uganda

Landen bezocht: