Een nieuw avontuur - Reisverslag uit Waddinxveen, Nederland van Ellen Oudijk - WaarBenJij.nu Een nieuw avontuur - Reisverslag uit Waddinxveen, Nederland van Ellen Oudijk - WaarBenJij.nu

Een nieuw avontuur

Blijf op de hoogte en volg Ellen

01 Januari 2017 | Nederland, Waddinxveen

Ik mag weer!

Ehm ja dat dekt wel ongeveer de lading..

In Mei 2017 hoop ik voor de 3e keer af te reizen naar Oeganda. Ik kijk er ontzettend naar uit en ben dankbaar dat ik weer deze mogelijkheid krijg.
Het reisdoel is deze keer echter wel anders als mijn vorige twee reizen.

Waar de vorige twee keer draaiden om vrijwilligerswerk zal mijn reis deze keer in het teken staan van een fysieke uitdaging. Ik doe dit jaar mee aan de Muskathlon. Dit betekend dat ik een halve marathon ga lopen in Oeganda en daarmee 10.000 euro aan sponsorgeld wil inzamelen.

De van jullie kennen mijn passie voor Oeganda en weten hoe de armoede daar mij heeft geraakt. Ik ben al enkele jaren als vrijwilliger betrokken bij de organisatie Compassion. En diegene die 3 jaar geleden mijn verhalen gevolgd hebben weten dat ik mijn eigen sponsorkindje toen ook heb mogen ontmoeten. De Muskathlon brengt deze twee dingen samen.. Een halve marathon lopen in het mooiste land ter wereld, wat wil een mens nog meer!

Compassion werkt door middel van kindsponsoring. De kinderen in de Compassion projecten hebben allemaal een sponsor in het buitenland. Ze krijgen onderwijs, aanvullende voeding en horen het goede nieuws van Jezus. Ze gaan naar de tandarts en de dokter en krijgen cursussen zodat ze na school meer kans hebben op een baan. Ook word er veel aandacht besteed aan goed leiderschap, zodat er door de jaren heen sterke leiders en gemeenschappen ontstaan.

Al met al veranderd Compassion de levens en de toekomst van de aller kwetsbaarste kinderen op deze wereld, kinderen in armoede.. Maar Compassion kan dit niet zonder sponsors. Net zoals ik geen 10 duizend euro kan verzamelen zonder jullie..

Ik wil dit doen omdat ik geloof dat ieder kind telt. Ieder kind heeft recht om gezond op te groeien, het recht om te dromen en het recht op een toekomst.

Bij de foto's vinden jullie een foto van Daphine. Daphine woont bij haar vader en moeder en 4 broers en zussen. Ze leeft op de vlakte van Nsawo, Uganda. Ze zit in groep 2 van de basisschool en ze vind lezen het leukste vak. Wie wil Daphine ondersteunen voor 33 euro per maand, wie wil haar vertellen hoe bijzonder ze is? Wie wil haar een toekomst geven?

Ook een eenmalige gift is natuurlijk van harte welkom, dit geld word besteed aan bijvoorbeeld het bouwen van scholen/waterputten. Ook word het gebruikt om kinderen te ondersteunen die al wel in het Compassion project zijn opgenomen maar nog geen sponsor hebben gevonden.

Een eventuele gift kan worden overgemaakt via de volgende site, hier kunt u ook meer informatie vinden over mijn muskathlon.
https://www.muskathlon.com/nl-nl/deelnemers/1274/ellen-oudijk.html

De volgende blog zal waarschijnlijk nog even op zich laten wachten, ik vertrek tenslotte pas eind april. Maar ik tel de dagen af. Ik kijk er naar uit alle lieve mensen weer te ontmoeten en mijn vrienden weer te omarmen.. Want ook al ben ik hier aardig gesettled met een vast contract en een koophuis... Oeganda houd altijd een bijzonder plekje in mijn hart..

Liefs Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 485
Totaal aantal bezoekers 65868

Voorgaande reizen:

27 April 2017 - 24 Mei 2017

Een nieuw avontuur

09 Februari 2013 - 05 Augustus 2013

Eindelijk terug!

03 November 2010 - 03 Mei 2011

Mijn reis naar Uganda

Landen bezocht: