And now it al begins - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Ellen Oudijk - WaarBenJij.nu And now it al begins - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Ellen Oudijk - WaarBenJij.nu

And now it al begins

Blijf op de hoogte en volg Ellen

12 Mei 2017 | Oeganda, Entebbe

Ja daar lig ik dan. Op een stralend wit bed in een veel te luxe hotelkamer in Entebbe. Ik heb eerst al het rode zand van me afgespoeld voor ik in de buurt van dat bed durfde te komen. En toen ik mijn hander afdroogde zaten er nog steeds vlekken op de handdoek. Ik wilde er bijna een excuses briefje bij leggen tot ik me bedacht hoe raar dat zou zijn. Dit is niet het echte Oeganda. Het echte Oeganda heeft geen ligbad en airco. Het echte Oeganda is warm en oncomfortabel. In het echte Oeganda ben je na 10 minuten rood van het zand. Dat is het echte Oeganda, de plaats waar iedereen je groet en je wilt helpen. Dat is het Oeganda dat ik ken en waar ik van ben gaan houden. Ik ben de eerste om toe te geven dat het heerlijk is om warm te douchen na dat ik me 2 weken lang heb afgespoeld onder een koud straaltje water. En hoe fijn is het om de wc Door te kunnen spoelen zonder eerst de stortbak e moeten vullen met een emmer water. Maar toch is het krom en is het verschil vandaag te groot. .

Ik kon vanmorgen meerijden met iemand van Compassion, die in Jinja was om de laatste dingen voor te bereiden voor de Muskathlon. En dat was super fijn. Want anders had ik met het openbaar vervoer gemoeten. En ik kan jullie vertellen dat dat lang niet zo comfortabel is als in Nederland. Dus voor nu geniet ik even van dit keurig op gemaakte witte bed.. Het hotel grenst aan de botanische tuinen van Entebbe waar ik zo zeker even een wandelingetje zal gaan maken. En verder is het wachten tot vanavond laat de groep aankomt.. And than it al begins..

  • 12 Mei 2017 - 13:29

    Moeders:

    Haha geweldig, ik zie je al liggen met je oranje voeten op 't schone bed, enigzins ongemakkelijk

  • 12 Mei 2017 - 13:40

    Anneke Valster:

    Heel veel succes daar

  • 12 Mei 2017 - 13:41

    Moeders:

    We volgen je ❤......

  • 12 Mei 2017 - 19:29

    Silvia:

    Hahaha raar man, das toch even een andere beleving in oeganda! Geniet er toch maar even van!

  • 14 Mei 2017 - 20:29

    Piet Graafland:

    Als coach wil ik natuurlijk weten hoe alles gaat met het lopen en alle ervaring die je opdoet daar.
    Ben benieuwd, geniet vooral van alles.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 65864

Voorgaande reizen:

27 April 2017 - 24 Mei 2017

Een nieuw avontuur

09 Februari 2013 - 05 Augustus 2013

Eindelijk terug!

03 November 2010 - 03 Mei 2011

Mijn reis naar Uganda

Landen bezocht: